Finesse

Uw administratie tot in de puntjes verzorgd

Finesse
Stelmaker 24
9502 KA Stadskanaal
Tel. 0599 655 329

Diensten Zakelijk

Onderstaande diensten voert Finesse graag voor u uit. Heeft u naar aanleiding van deze informatie vragen of bent u benieuwd wat Finesse voor u kan betekenen? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek en een offerte op maat.

Administratie

Finesse kan voor u uw administratie verzorgen. Dit kan vanaf de basis, zoals het ordenen van uw papieren administratie. Denk hierbij aan inkoopfacturen, verkoopfacturen, bankafschriften en kasboekhouding.

Wanneer u de basis zelf uitvoert, verzorgt Finesse het verwerken van uw papieren administratie in een boekhoudpakket zodat er tijdig en volledig de noodzakelijke rapporten en aangiftes kunnen worden uitgevoerd, zoals:

  • BTW-aangiften
  • jaarrekening
  • inkomstenbelastingaangifte

De frequentie van de verwerking van uw administratie bepaalt u zelf. Natuurlijk moet er wel rekening gehouden worden met de belastingaangiften die aan termijnen zijn gebonden. Finesse informeert u graag over de juiste aanpak voor uw onderneming.

Loonadministratie

Heeft u personeel in dienst? Ook het verzorgen van de loonadministratie kan Finesse voor u verzorgen. Hierbij horen onder andere het aanmaken van de loonstroken, verwerken van de mutaties hierin (bijvoorbeeld overuren, adreswijzigingen en CAO-verhogingen), het verzorgen van de opgaven naar de Belastingdienst en pensioenregelingen, opstellen en indienen van de loonbelastingaangiften. Maar denk bijvoorbeeld ook aan het invullen van loonbelastingverklaringen en werkgeversverklaringen.

BTW-aangiften

Op basis van de gegevens van uw administratie kan Finesse de BTW-aangifte verzorgen. Deze aangifte doet u eens per jaar, per kwartaal of per maand. Dit is afhankelijk van het besluit van de Belastingdienst. Na berekening van de BTW neemt Finesse contact met u op zodat u tijdig voor betaling kunt zorg dragen.

Jaarrekening opmaken

Als het jaar is afgelopen wilt u als ondernemer ongetwijfeld weten wat er “onder de streep” is overgebleven van alle inspanningen die uw bedrijf het afgelopen jaar heeft verricht. Om inzicht te krijgen in de resultaten wordt dan een jaarrekening gemaakt. Deze jaarrekening bevat:

  • een balans
  • een verlies- en winstrekening
  • Eventueel vergelijkingscijfers met betrekking tot voorgaande jaren

De uitgebreidheid van de jaarrekening wordt in overleg met u bepaald. Met wat extra aandacht en toelichting kunt u belangrijke kennis verzamelen over de toekomst van uw bedrijf. Onderwerpen van gesprek kunnen bijvoorbeeld zijn wenselijke investeringen, informatie ten aanzien van financieringen en eventuele mogelijkheden voor uitbreiding van uw personeelsbestand.

Aangifte inkomstenbelasting

Wat voor u als ondernemer soms nog belangrijker is dan een jaarrekening, is de vraag: “wat moet ik aan de Belastingdienst betalen?” Dit bedrag wordt bepaald door het invullen van uw aangifte inkomstenbelasting. Dat kan Finesse voor u verzorgen. Vanzelfsprekend zijn wij op de hoogte van de voor u geldende belastingregels en –voordelen.

Toeslagen

Finesse verzorgt voor u ook het invullen van de aanvragen en/of wijzigingen met betrekking tot de zorg-, huur-, kinderopvangtoeslag en het kindgebonden budget.